×
Zoeken in Lezen123

Veel gestelde vragen

Verzenden

  • Als ik een model in een sterkte niet kan bestellen is deze dan uitverkocht?

    Onze gehele collectie wordt aangeboden en continue gesynchroniseerd met de actuele voorraad. Wanneer iets niet te bestellen is, is het niet in voorraad. Mocht je ergens naarstig naar op zoek zijn, neem dan contact met ons op; wie weet is het tijdelijk op. Wij kunnen je dan informeren over de levertijd.

  • Kan ik mijn zending ook elders en/of sneller ontvangen?

    Een ander afleveradres is geen enkel probleem. Sinds enige tijd kunt u bij het afrekenen ook allerlei extra wensen met betrekking tot uw zending aanklikken (zoals het leveren aan een ophaalpunt bij u in de buurt of een levering voor 12uur). Het is mogelijk dat PostNL voor extra opties een meerprijs in rekening brengt. U wordt hier bij de keuze natuurlijk over geïnformeerd.

  • Hoe snel leveren jullie?

    Alle bestellingen die op werkdagen tot 16:00 besteld zijn versturen we diezelfde dag nog via PostNL. Normaal is het er dan de volgende dag tenzij PostNL last ondervindt van extreme omstandigheden.

    We versturen altijd met Track en Trace zodat u kunt zien waar uw bestelling zich bevindt. Als het lukt gaat het via de brievenbus, want dan hoeft u er niet voor thuis te blijven.

Service

  • Hoe is jullie service?

    Service is voor ons niet alleen belangrijk, het is zelfs een hoeksteen van onze organisatie. We geven dan ook geen service omdat het moet, maar omdat het in ons DNA zit. Als u een kwestie heeft is ons doel dat u na de oplossing bij zichtzelf denkt: “daar begrijpen ze het”.

    Of onze service goed is, is natuurlijk niet aan ons. Daarom laten wij onze klanten ons beoordelen door een extern bedrijf. U kunt onze reviews bekijken via: https://www.feedbackcompany.com/nl-nl/reviews/lezen123/

  • Wat is het thuiswinkel keurmerk?

    Om u als consument te beschermen dragen wij het “thuiswinkel keurmerk”. Dit keurmerk verplicht aangesloten webwinkels om aan een minimale eis te voldoen voor bijvoorbeeld service en retouren. En mochten wij bij een probleem niet tot een oplossing kunnen komen, dan kan het keurmerk een bindend oordeel vellen. Gezien onze superieure service hebben we dit sinds onze start in 2011 nog nooit meegemaakt. Meer informatie: www.thuiswinkelkeurmerk.nl

  • Als ik me inschrijf voor de nieuwsbrief, hoe vaak ontvang ik deze dan?

    Maximaal 6 per jaar. Niets is zo vervelend als na een bestelling platgemaild te worden. Wij doen dit dan ook zeker niet. Als u zich inschrijft voor onze nieuwsbrief, sturen wij u maximaal 6 maal per jaar een leuke aanbieding of actie.

  • Hoe garanderen jullie de kwaliteit?

    Wij werken alleen met erkende leveranciers. Al onze brillen hebben de beste prijs-kwaliteitsverhouding, met uiteraard een jaar fabrieksgarantie op productiefouten. Tevens worden alle brillen volgens de laatste Europese normen geproduceerd.

  • Hoe komt het dat jullie zulke scherpe prijzen hebben?

    Omdat we een internetwinkel zijn, besparen we in ieder geval al de kosten voor winkels en winkelpersoneel. Daarnaast zijn we door onze goede contacten met onze leveranciers in staat zeer scherp te produceren en/of in te kopen. En daar profiteert u als consument van.

  • Hoe kom ik in contact met www.lezen123.nl?

    Je kunt op ons van maandag tot vrijdag bereiken via info@www.lezen123.nl. Wij proberen nog dezelfde dag te reageren. Mocht u ons telefonisch willen benaderen kan dit tussen 09:00 en 17:00 via nummer 0168-321780

    Je kunt ook ons contactformulier gebruiken.

  • Wie kopen er bij www.lezen123.nl?

    In principe iedereen die een leesbril nodig heeft, slim wil kopen en kiest voor het gemak van internet. Wel raden wij iedereen aan om bij problemen met lezen eerst naar een oogarts te gaan. Wie weet is er iets anders aan de hand. Veel mensen gaan voor de allereerste leesbril naar een opticien. Daar koop je dan een mooi exemplaar van bijvoorbeeld €250. Al gauw kom je er achter dat je meer brillen nodig hebt (gemiddeld heeft een leesbrilbezitter ruim 5 leesbrillen in huis). En als je dan al je sterkte weet, is het wel zo eenvoudig, en voordelig, om er een paar op www.lezen123.nl te bestellen.

  • Wat is een leesbril?

    Heel simpel gezegd is een leesbril een vergrotend glas. Bij het ouder worden kun je de oogspier niet meer helemaal aanspannen, dit heet presbyopie. Dichtbij scherpstellen ‘haal’ je dan niet meer. Dit staat los van een oogsterkte, maar meer dat je het niet zo dichtbij redt. Daarom heb je van die lange arme nodig. Een leesbril lost dit op.

    Meestal verslappen beide oogspieren in dezelfde mate, daarom is de leessterkte voor beide ogen meestal ook hetzelfde. Twijfelt u toch? Win ALTIJD eerst professioneel advies in, het zijn tenslotte je ogen!

Betalen

  • Ik zie een veld voor een kortingscode staan, hoe kom ik er aan?

    Wanneer u een cadeaubon van ons koopt/krijgt, zit hier een code bij. Deze code geeft recht op het bedrag van de cadeaukaart. Maar, ook vinden wij het leuk om geregeld een actie te doen, bijvoorbeeld als we jarig zijn (*medio September) of bij een andere leuke gelegenheid zoals een nieuwe introductie. Volg ons daarom op facebook, want hier maken we so-wie-so melding van  leuke acties.

  • Hoe kan ik bij jullie bestellen?

    Hoewel niet noodzakelijk, is het makkelijkste om een eigen account aan te maken. Dat kost je nog geen minuut. Vervolgens vind je in het zeer handige menu snel welke brillen bij jou passen. Ons aanbod is nogal groot (met meer dan 200 modellen de grootste online aanbieder van de Benelux) dus waarschijnlijk ben je meer tijd kwijt met een leuk model uit te zoeken. Als het goed is, wijst het gehele proces zich vanzelf, maar mocht u hulp nodig hebben om een bestelling te plaatsen, kunt u altijd contact met ons opnemen.

  • Hoe lang duurt het verwerken van een betaling?

    Het is afhankelijk van de door jouw gekozen betaalwijze hoe lang het duurt voordat je betaling is verwerkt. Meestal wordt een betaling vrijwel direct verwerkt.

    Bij betaling via iDEAL wordt de betaling vrijwel direct verwerkt.

    Bij betaling via creditcard wordt het rekeningbedrag gecrediteerd wanneer je bestelling ons magazijn heeft verlaten.

    Bij PayPal wordt het openstaande bedrag gecrediteerd van je PayPal account wanneer je de bestelling in ontvangst neemt.

    Bij vooruitbetaling moet je, afhankelijk van je bank, rekening houden met een betalingsverwerkingstijd van 2 tot 4 dagen

  • Hoe weet ik dat ik veilig bij jullie kan betalen?

    Bij ons betaal je via de vertrouwde systemen van MultiSafePay. Dit is een door de Nederlandse bank geaccrediteerde betalingsdienst. Hier kun je oa betalen met iDeal, een credticard, PayPal of zelf overschrijven. Je voldoet de betaling eigenlijk bij de door jou gekozen partij, en niet bij ons (wij krijgen alleen de melding als alles goed verlopen is). Steeds meer diensten zoals Visa, Mastercard en PayPal verzekeren ook uw volledige aankoopbedrag.

Retourneren

  • Kan ik retourneren?

    Mits de bril ongedragen, in perfecte staat terug komt, mag u altijd binnen 28 dagen retourneren. Wij crediteren of ruilen de retouren dan binnen enkele dagen. Helaas is retourneren aan ons niet kosteloos, we hebben het nog bij de verzenddienst geprobeerd, maar dat vonden ze geen goed idee. Er zijn webshops die het voor u betalen, dan worden de retourneerkosten uitgesmeerd over het aankoopbedrag. Wij gaan voor de laagste prijs, zonder poespas. Iemand die niet retourneert hoeft dan ook niet extra te betalen. Als wij een fout gemaakt hebben zorgen we er natuurlijk altijd voor dat u geen onnodige kosten heeft. Neem in dat geval altijd even contact met ons op.